az eszközök, melyek az élményt biztosítják

vr eszközök

Otthon, biztonságos körülmények között élheted meg a virtuális valóság csodáját. Mi elvisszük hozzád és a végén el is szállítjuk tőled a sisakot. Rád csak az élmény vár! 

Oculus quest

Az Oculus Quest egy forradalmi lépés a virtuális valóság (VR) technológiában, amely egyesíti a magas színvonalú teljesítményt és a felhasználóbarát kialakítást. Ez a szemüveg, a korábbi Oculus GO modellt követve, jelentősen továbbfejlesztette a VR élményt, hiszen már nemcsak a fejmozgásokat, hanem a teljes testmozgást is képes érzékelni a térben, így a játékok és alkalmazások még valósághűbbek és interaktívabbak.

A Quest előnye, hogy vezeték nélküli és PC-től függetlenül működik, ami nagyobb mozgásszabadságot és kényelmet biztosít a felhasználóknak. A beépített OLED kijelző lenyűgözően éles képet nyújt, melynek felbontása 1440 x 1600 pixel szemlencsénként, ezzel biztosítva a magával ragadó élményt. Az integrált audió rendszer pedig tovább növeli az immersziót, mivel nincsen szükség külön fülhallgatóra.

A szemüveg 6DoF (hat szabadságfok) nyomkövetést használ, ami lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy teljesen szabadon mozogjon a virtuális térben. Ezt a Touch kontrollerek is támogatják, amelyek precízen követik a kézmozdulatokat, így például egy játékban valóban le kell guggolni, elhajolni vagy nyújtózkodni a kívánt cselekvés végrehajtásához.

Oculus Quest 2

Az Oculus Quest 2 a virtuális valóság (VR) technológia következő nagy lépése az Oculus Quest után, amely továbbfejlesztett teljesítményt és még jobb felhasználói élményt kínál. Ez a modell megtartja elődje vezeték nélküli és PC-től független jellemzőit, miközben számos területen javításokat hoz.

A Quest 2 rendelkezik egy fejlettebb, gyorsabb processzorral, a Qualcomm Snapdragon XR2-vel, amely jelentősen javítja a teljesítményt és a grafikai képességeket. Az új generációs VR szemüveg felbontása is magasabb, 1832 x 1920 pixel szemlencsénként, ami élesebb és részletgazdagabb képet biztosít, így még magával ragadóbbá téve a VR élményt.

Az Oculus Quest 2 könnyebb és kényelmesebb viseletet nyújt, köszönhetően a finomított dizájnnak és az ergonomikusabb fejpántnak. A szemüveg átalakított Touch kontrollerei is kényelmesebb fogást és pontosabb mozgáskövetést tesznek lehetővé, ami növeli a játékok és alkalmazások interaktivitását.

 

élménybeszámoló

milyen érzés
a vr-ban lenni?

Ha előfordult már veled, hogy felébredtél, és nem tudtad, valóban megtörtént-e veled, vagy csak álmodtad, akkor tudod, milyen mikor az egyik dimenzióból hirtelen egy másikba kerülsz.  Hát ilyen a VR-érzés. Felveszed a sisakot, és mint a mesében, hirtelen belecsöppensz egy másik dimenzióba, egy másik valóságba. Ott is vagy, meg nem is. Az eszed tudja, hogy ahol éppen vagy, az valójában nem kézzel fogható, ám a tested, lelked, érzéseid egészen mást mondanak. Minden egyes porcikád érzi a teret, hallod a körülötted csicsergő madarakat, a távolban megszólaló szirénát, hátra hőkölsz meg elakad a levegőd, mikor lenézel a szakadékba, a falhoz lapulsz, hogy el ne üssön a szerelvény, és egyszerűen csak élsz, élsz és olyan kalandokban és tapasztalásokban lesz részed, amikre a valóságban soha nem tehetnél szert. Ja, hogy most már ez is a Te valóságod része? Vagy hogy is van ez?
Próbáld ki, és megtudod! 😊

Nagyon klassz. Teljesen olyan érzés, mintha valóban benne lennél. Vicces, hogy teljes körbe tudsz nézni, pedig erre nem számítottam. Mi csapatban is játszottunk, egymás ellen. Hát az a nagyon jó igazán! Főleg azt élveztem, mikor megvertem Aput.”
Laura (13 éves)

„Sokat halottam róla, de megélni egészen más. Én már más formában is belekóstoltam a virtuális valóságba, de ez a VR-sisak nekem nagyon izgalmas felfedezés volt. Hihetetlen, de oly mértékben hiteles az ember térérzékelése a szemüvegben, hogy az érzékeim teljesen elfogadták valóságosnak a „bent” történteket, és alkalmazkodtak. Nekem a legmeghatározóbb élmény a zuhanás volt. Először sokáig toporogtam a virtuális ugrópont szélén, és küzdöttem azzal az érzéssel, hogy ellendüljek. Egyszerűen féltem. Végül győzött a józanész, de maga az érzés nagyon rossz volt. Dülöngéltem közben jobbra balra, és nem voltam biztos abban, hogy meg tudom-e tartani magam a zuhanásnál. Végül a teljes valóságában megéltem azt, ahogy 100 métereket zuhanok lefelé az ejtőernyővel. Elképesztő! Szóval egy nagyon érdekes állapot, ahogy a VR és a testem együttműködnek.”
Zoltán (42 éves)